Wednesday, October 17, 2018

Tempat-tempat yang wajib pergi pada musim luruh (autumn) di Korea (target : mid November)

Lama2 dah boleh jadi Duta Pelancongan Korea dah saya ni..setahun lebih dari sekali pergi dah mcm balik kampung dah :D

Memandangkan saya dah pernah ke Korea Spring, Winter dan Summer.. mesti la nak merasa autumn juga kan.. Jadi walaupun belum sempat beli tiket saya dah buat research awal-awal.. Kalau tiket dah murah nanti boleh terus beli.

Bare in mind tempat2 ni ada yang jauh. Saya listkan kat sini utk pilihan bkannya semua kena pergi. Untuk saya yang dah banyak kali pergi memang saya mengimpikan tempat2 yang rare.

1. Ginkgo Tree Avenue, Asan
 Subway station : Onyang Ocheon Stn

Upon exit, cross the road to find the bus stop and take bus #900 , #910 or #920. Or take a taxi, it will cost around ₩6,000


























image credit : travel oriented

2. Changdeokgung Palace (Secret Garden)

Anguk Station : Exit 3
5-minute walk 

























image credit : hojusaram


3. Jeonju Hanok Village (sewa hanbok)

4. Samcheongdong 
Exit 1 of Anguk Station

5. Haneul Park (bersedia utk menapak)
Exit 1 World Cup Station
walk straight ahead untill main road and turn right. Continue 500m untill parking lot entrance opposite side of the road. Can take shuttle at parking lot (3,000/return)



























6. Yangju's Nari Park (Kochia)
Exit 2 of Yangju Station (cross the street)
Take bus 80 to Haedong Maeul
































































7Deoksugung Palace (mid November)














































credit gambar : Cik Kiah Pekasam fb

8. Jamwon Hangang Park (pink grass in end oct)










Selamat Bercuti...



No comments:

Post a Comment

Hai.. thanks sbb sudi meninggalkan komen ye