Wednesday, April 24, 2013

Bandung Aku Datang!! :: Part 3

Day 2 : 20/4/2013 (Petang & Malam)

daripada Pasar Baru kitorang bertolak pulak ke Toko Tiga.. tak jauh pun dari situ.. ini memang yang ditunggu-tunggu ni sebab memang dah lama aim nak beli jeans levi's ori kat sini.. harga kat sini tak la murah pun..cuma lebih murah drp kat kl.. sebab dapat authorize daripada levi's

tapi sayang seribu kali sayang, time aku pegi ni stock levi's utk pompuan boot cut dah habis.. yang tinggal slim cut je.. huhuhu...keciwa...

tapi dah alang2 sampai ada la aku beli tshirt kat sini.. utk inchi hubby and diri sendiri...

info tambahan : kat sini ada service potong seluar sekali, kalau potong dan jahit ikut benang mcm ori kena bayar RM3, kalau potong biasa free je..

kat luar kedai ada je souviner2.. kena pandai bargain.. mcm kes aku memang aku beli tshirt anak2 yg tulis bandung sebab kat pasar baru tadi sempat beli dewasa je..

pastu aku beli pen yang ada tulis nama tu.. murah je.. yg biasa RM3 je.. yang special tu harga lebih skit.. aku beli 10..setiap satu ada nama.. utk anak buah, husband, diri sendiri.. alamak lupa pulak utk opismet kan...
dalam takde size tu boleh pulak aku shopping.. brand lain pun ada bukan setakat  Levi's.. tingkat atas ada baju jugak



pandangan kat depan Toko Tiga.. ada jual tshirt... nak lintas memang horror kan,.tapi tayah risau ada je yang bantu untuk lintas..siap pegi tahan tgh2 jalan suh kete berenti then kitorang lontas.. yang penting sediakan tipsnya ya.. tapi kalau dalam group tayah risau tips.. supir la kot bagi kat dia nnt..

 ni la pen yang aku beli tulis nama tu...

dalam takde size tu boleh pulak aku shopping.. brand lain pun ada bukan setakat  Levi's.. tingkat atas ada baju jugak

menunggu potong seluar jeans... teruja betul aku tgk interior derang ni

kat ruang menunggu... siap ada kura2 hidup sebelah aku tu

Lepas pergi ke Toko Tiga, kitorang meneruskan perjalanan ke Rumah Mode (RM).. ini pun memang termasuk dlm list FO yang aku nak sangat pegi...

tapi sebelum shopping kitorang isi perut dulu kat cafe Rumah Mode ni.. memang ada byk pilihan.. tapi tak nak ambik berat sangat sbb lagi 3 jam dah nak makan malam... so aku order bakso campo..

bagi aku biasa2 je bakso ni.. boleh la.. kena tambah sambal sendiri..kalau tak memang tawar.. kat cafe ni ada bakery.. aku memang plan nak beli begelan tapi kalau beli skrg nnt kena tinggal barang kat depan pintu masuk.. so plannya nak beli kat Kartika Sari jap lagi...

bakso campo


Kat Rumah Mode, aku banyak shopping baju anak2.. sebab kat sini banyak baju branded mcm H&M, Disney, Guess, Polo

nak kata byk tu tak la.. aku beli sorang 2 pasang.. jadi 8 pasang la semuanya.. range harga kalau t-shirt tu dalam RM20-40... tak murah sangat kan? cuma utk brand mcm tu kat sini lagi mahal drp tu...

selain tu aku beli t-shirt 3 pasang untuk diri sendiri.. tu saja

kat sini ada 4 section.. 1 utk foodcourt/cafe/bakery.. 2 untuk baju2 branded, accessories, kasut, kids.. 3 Barangan Kulit.. (biasa2 je) 4. Burberry.. yang nie aku tak sempat pegi

dah siap shopping.. tengah tunggu sorang lagi


tempat wajib bergambar walaupun muka dah minyak2...


lepas ke Rumah Mode kitorang plan asal nak ke Kartika Sari sebab depan hotel je.. tapi disebabkan mengejar masa utk BBQ, kitorang plan nak keluar semula malam ni..



tema hijau ok.. ada org tau x aku tak mandi lagi..hehe





lepas berbbq.. kitorang berkejar pula nak ke Amanda.. alkisahnya Kartika Sari memang tak sempat nak pegi dah sebab tutup awal rupanya.. salah maklumat... jadi memandangkan yg naik coach aku semuanya tak sempat beli brownies lagi.. derang nak bwk ke satu kedai lagi Amanda.. derang kata Amanda ni lagi sedap drp Kartika Sari tau...

sampai kat Amanda byk yg dah habis.. tinggal 2 jenis je lagi yg tinggal.. original & bakar.. aku beli 4 kotak ..
selain tu aku beli kerepek cheese ni.. agak masih.. sib baik beli 2 je..




lepas ke Amanda, pak supir bawak kitorang ke Rumah Mode sekali lagi sebab group satu lagi tak sempat pegi tadi.. sepanjang jalan memang jammed yang amat.. macit nak kata org sana.. mmg masing2 doa je harap2 sempat sampai.. bak kata pak supir doa agar keajaiban berlaku..memang pecah perut la dengar..

Alhamdulillah berjaya juga sampai.. rupa2nya Rumah Mode ditutuo jam 10.00 malam.. ada sejam setengah lagi utk shopping... lai lai lai

turun van aku terus ke cafe tadi sebab tak sempat beli begelan.. Alhamdulillah rezeki aku.. masih ada begelan tu.. kalau korang pegi Bandung, memang wajib beli begelan tu.. sedap ok.. seriously sedap.. ada 2 perisa.. begelan susu & begelan cheese... dua2 sedap!

posing jangan tak posing..depan Rumah Mode

kali ni ahkak tak shopping banyak k...

testing camera baru...

lepas settel kat Rumah Mode, kitorang pun bertolak balik ke hotel.. masa ni dah pukul 11malam.. pukul 12 tgh malam waktu Malaysia.. patut la aku ngantuk yang amat...

sepanjang jalan sempat snap kedai2 kat Champelas Walk.. kat sini tak sempat pegi,.sini byk figure2 superhero mcm Rambo & Spiderman... lain kali ya kami datang...

sampai di hotel rumet aku dah tempah mengurut spa kat hotel.. ceweknya datang ke billik ya untuk urut.. untuk 1 jam
aku pula tak sempat nak berurut sebab barang2 tak packing lagi..esok dah nak kena bangun awal nak balik KL... pening sungguh nak kemas barang padahal beg dah besar tu... last2 kena pinjam beg member,.. nyesal aku tak beli beg kain yang kat pasar baru tu... so total bag aku yang akan masuk kargo ialah 3.. 1 aku hand luggage sbb ada food...

haa tudia beg aku.. penuh ok.. 



update seterusnya tentang flight balik, caj kastam &  stok ebm