backpack comel ni sempat beli 2 je...kalau ikutkan nak beli sorang 1 untuk anak2 tapi bila memikirkan takut bag tak muat akak beli 2 je.yg coklat tu beli kat Insadong..yg biru tu akak beli kat Hongdae...derang ni sgt banyak jual bag2yang made in Korea.. cantik dan berkualiti lagi murah..
Harga : KRW10,000
teddy bear memakai Hanbok ni akak beli utk anak2 dara akak berempat... harga agak mahal sbb besar jugak ni..boelh dibuat keychain..Harga : lupa..sorry..kalau tak silap KRW5,000
Fridge Magnet yang boleh dibahagi 2 kalau nak jimat.. sbb asing2 tak melekat
Harga : KRW6,000/papan
Nail clipper : Harga KRW 5,000
keychain comel 1 papan KRW6,000
 |
Lanyard dan keychain beli di Everland, ada tulis Everland di situ
Harga : KRW 4,000
Masa ni ada offer KRW 3,500 - 4,000... rupanya kat psr malam yang biasa2 pun x dapat harga ni |
stokin comel2 ni akak beli kat hongdae night market... mmg dkt je dgn guest house kitorang.. tapi stokin mcm ni di mana2 ada..
harga KRW 1000/pair
pen korea di kedai yang sama
Harga : KRW5,0000
bag bunjut beli 10 free 1
Harga : KRW800
satin silk utk dibuat shawl, dryclean
Harga : KRW 10,000/meter
bag2 coins comel ni beli di Namdaemun jugak
Harga : KRW 6,000
brooch yang comel2 bentuk kasut
Harga mengikut size dan jumlah batu..kalau banyak batu ada yg KRW20,000-30,000
Sudu Korea ada tulis KOREA & gambar Ginseng
Harga : KRW1,000
eye brow, eye liner, lip liner murah gils... akak borong saran, ni ada lg plastik lain sbnrnya...
Harga : KRW 3,000 - 5,000
makeup/cosmetic ni depends kat tempat..ada setengah tempat ada sale... kalau beli byk dpt tax refund
Harga : KRW 1,800-11,000
Lace : KRW10,000/meter
korean silk (dry clean) beli di dlm kedai, bukan di luar : Pasar Dongdaemun
Harga : KRW89,100 untuk 3.5 meter
pin hello kitty ni beli kat kedai belakang dia... sbb kedai ni ramai sgt org mesia kerumun so kitorang berpaling ke blkg dia pulak..cite detail boleh tgk kat topic namdaemun nnt
pin-pin tu tak boleh beli satu2..kena beli borong.. harga dalam KRW7000 - 10,000
Bag Organizer beli di kedai bag Hongdae
Harga : KRW 5,000
key chain beli di Everland...
Tumbler Starbuck Korea, beli di Ewha , tapi di Incheon Airport pun ada
Harga : KRW14,000
Tshirt korea semua warna, tapi akak beli balck, red & grey je... ada color pink, biru, purple..sama harga, take note size dia bsr.. kalau pakai M better beli S, mcm akak punya akak ambik size 11-12 yrs..boleh?
Harga : KRW 3 x 10,000, kid pun sama harga
Lupa nak tambah...sebelum balik akak sempat lagi borong 3 longchamp kat Lotte Duty Free. Murah tau... tapi tak la semurah Paris.. masa tu ada offer kalau guna Visa dapat additional discount.. berbaloi.. nak post gambar tak jumpa la pulak..
ok itu saja untuk harini...nnt kita update lagi ye
http://puterikiut.blogspot.com/2014/02/korea-spring-2014-itinerary.html
http://puterikiut.blogspot.com/2014/02/persiapan-trip-ke-seoul-spring-2014.html