Thursday, March 6, 2014

Cara nak letak instagram widget di Blogger

tambahan : utk tutorial boleh bukak entry ni..  |  klik sini  |




sekarang ni kan instagram paling top dalam semua-semua social media.. jadi ramai yg lagi suka update gambar di instagram sambil letak caption termasuk la aku. aku dah jadi malas nak update blog sebab kat instagram tayah nak susah2 upload kan... ok ni aku nak sharekan cara-cara nak "live update" daripada instagram ke blog. Jadi siapa2 yang bukak blog boleh terus tgk gambar kat instagram kan..

ada banyak cara. ni aku listkan widget2 yang boleh ditambah di blog. Tapi syaratnya instagram tu kena la public tau..kalau private tak boleh ya...

1. Statigram  (ok mcm cara yg aku letak kat blog aku ni)

    - free
    - boleh buat slideshow dan grid

2. Instagme

   - free
   - boleh comment terus dan update di instagram

3. Snapwidget
 
   - free


Jadi tepuk dada tanyalah selera... selamat mencuba.. :)




2 comments:

Hai.. thanks sbb sudi meninggalkan komen ye