Friday, March 16, 2018

Day 16 : Auckland City & Dress Mart

Sampai saja di Auckland hari masih pagi. Kami terus ambil Super Shuttle spt saya ceritakan di post2 sebelum ni. Penginapan kami adalah sama spt hari pertama dulu iaitu di Princeton Apartment. Cuma disebabkan belum masanya utk check in kami tinggalkan dulu semua bagasi di bilik store sebelah dgn Receptionist. Selamat jangan risau. Pastikan berkunci dan bawa barang berharga.

Seterusnya kami berjalan kaki ke arah Britomart (Stesen keretapi Auckland) dan beli tiket keretapi ke arah Onehunga. Sebenarnya ada beberapa cawangan outlet Dress Smart ni. Tapi kami memilih Dress Smart Onehunga kerana lebih dkt dgn Auckland dan mudah nak ke sana. ada lebih 100 kedai berjenama spt Nike, Under Armour dll.. Tapi kalau ditanya pendapat saya, saya lebih suka shopping di Queenstreet. Boleh dikatakan semua brand yang ada di sini ada di Queenstreet, Auckland. Cuma pilihannya lebih byk dan baru di QS. Kalau barangan outlet di faham2 la kan..majority yang off season dan harganya jg tidak la murah. Jadi jika tak banyak masa elok la skip ke sini.

train ke One Hunga & Britoamart




saya beli jaket ni sbb sejuk pulak tiba2..


sepanjang perjalanan dari stesen menuju ke Outlet..

dalam train.. kepenatan...

Seterusnya kami balik ke Auckland dan singgah makan di kedai favourite kami Uncle Man.

mihun goreng dan nasik goreng pds..sedapnya.. terliur saya masa menulis blog ni

roti canai pun sedap..

jamu2 mata di sepanjang shooping street di Queenstreet

Kemudian kami jalan2 sekitar Auckland City saja utk menghabiskan masa yang ada.. di sini ada Warehouse (ada perfume murah). Jadi boleh la singgah kalau ada masa.. kami smpat lg beli souviner2 last minute sbl berangkat balik ke Malaysia tgh malam nnt...


saya beli flask pink tu.. utk kenang2 an..

sempat beli romper utk anak buah..

Dari Auckland City seperti biasa kami booking Supershuttle utk ke Airport. Tunggu di tepi Apartment je nanti dia akan datang ambil. Bleh jugak check pergerakan Supershuttle tu dah di mana.. Tapi dinasihatkan tunggu awal sbb supershuttle ni sangat2 sharp... dan dlm shuttle tu bukan ada kita je..ramai...kesian kalau disebabkan kita perjalanan yang lain lain tertunda kan..


Akhir kata terima kasih kepada semua yang sudi membaca blog perjalananan dan pengalaman kami di NZ.. maaf jika ada kekurangan..saya akan tambah info2 dari semasa -semasa utk penambahbaikan. Saya juga sangat menghargai jika para pembaca budiman dpt komen di ruangan komen. Jumpa lagi di travelog akan datang.. InshaAllah Vietnam & Korea.. dan hujung tahun nanti Umrah..





POST YANG BERKAITAN NEW ZEALAND  :

No comments:

Post a Comment

Hai.. thanks sbb sudi meninggalkan komen ye